Saturday 17 November 2012

From here and there

اسنتاجرم ،، بالكويتي

يا صور اكل ، او صورة شي استهلاكي و تشوف تحته اممممممية تعليق (بالذات على الهدوم ..) من وين؟ بجم؟؟ حتى لو كانت الصورة منقولة من عرض ازياء لماركة معروفة! يكسرون خاطري المدونين و غيرهم، اللي يحطون صور منتجات، اعتقد يتحطم الرقم القياسي للأسئلة اللي ممكن تنسأل عن منتج بس من خلال الانستاجرام، اغبطهم على صبرهم .. و اللي يعطوني الضربة القاااااااااضية، لما يكون في جيو تاق (المكان محدد فوووووق الصورة) و يسألون ، هذا وين؟

حلو تشارك الناس بمنظورك للحياة، و حلو منظورك يكون ايجابي، ان كان اللي تشوفه و تبينا نشوفه معاك اكل او فن او لبس او انشطة، بس الاجمل التنويع و الابداع :) التكنولوجيا سهلت لنا الابداع، بس شوي تحرروا من التكرار و التقليد و الدوران في محور واحد ..و اللي يسألون حاولوا تنتبهون للتفاصيل في الصورة و موقعها و اذا كان مكان عمل او محل دقوا تلفون او زوروهم ،، مو صعبه

"Be truthful, Gentle and fearless" - Ghandi

Picked it up a magnet with this quote from Violet Concept Store, from a brand called Quotable.The reason why I think quotes are charming is that in a sentence a valuable experience of a person who lived before you, is summed up!

The flow of ideas that I got from the three adjectives instantly made me smile, how to bare the three together and insert each in your character in the same time. Maintaining them at all times is the real challenge, we change and at many times life forces us to give up on our believes or we simply choose to. The real effort is to see the right track, maintain it and avoid the bad one. Life is too short to hurt others and your self.

كوفي مربع

حايشني هوس بهالخط ، يمكن لانه خط ينرسم و ما ينكتب! الاجمل بنظري الديواني و الديواني جلي تحديدا بس الكوفي المربع مريح و فيه جانب هندسي .. الخط فن ما تخيلت بحره واسع بهالشكل ، و التعليم فيه ياخذ سنين و تمرين مستمر و متوسع، لما تشوف خطاط يكتب تتوقع انه مثل ما تكتب بشكل عادي، و ما تتخيل الوقت و الجهد المبذول في تعلم كيفية وزن الحرف الواحد! فما بالك بالكلمة و الجملة ،، و الكتاب. اقدر الخطاطين جدا
 Tulip Mania

"was a period in the Dutch Golden Age during which contract prices for bulbs of the recently introduced tulip reached extraordinarily high levels and then suddenly collapsed" - Via mighty Wiki

This article sums up our ability to increase or decrease the material value of something, the can be as simple as a flower or as essential as a house! 

"n February 1637, some single tulip bulbs sold for more than 10 times the annual income of a skilled craftsman" - Same article 
Continuing I read this article also which revolved around all the ideas on how we have the power to increase or decrease the value of something, the main question was WHY?! The how is simple, get the why to motivate the demand and if demand is gathered with scarcity it is much better! What made sense to Dutch people at that time doesn't now to them, similarly to what makes sense to us now. The solution? Lower the demand with change of mentality = the "WHY?!" , or , abundance!


2 comments:

radiantguy said...

yes that makes me mad too, Instagram is not a "Bas6a"!

Q80-ChillGirl said...

@radiantguy LOL I agree, its a simple point and shoot thing! Being creative is NOT that hard :}